Učinkovita predstavitev in trženje mladinskih dejavnosti, storitev ali izdelkov
Na CNVOS vedo, da je pridobivanje sredstev za nevladne organizacije zelo pomembno in včasih, kot vemo tudi precej kočljiv proces. S tem namenom so v aprilu in maju v Ljubljani organizirali sklopi delavnic »Učinkovita predstavitev in trženje dejavnosti, storitev ali izdelkov«.
Delavnice so potekale v treh delih, za udeležence pa je sledil še zaključni enourni individualni coaching. Trening je bil sicer namenjen vodstvenim kadrom različnih nevladnih organizacij, z Mreže MaMa pa sta se z veseljem udeležila dva sodelavca projekta MCH turizem. Delavnice je vodil Samo Zupanc, izkušen specialist za razvoj veščin in znanj s področja prodaje.
V prvem sklopu delavnic smo se osredotočali na uvodna znanja, potrebna za kvalitetno pridobivanje sredstev, predvsem v obliki sponzorstev. Razmišljali smo o prepoznavanju prednosti, lastnosti in koristi, ki jih ponujajo organizacije iz katerih prihajamo in storitve, ki jih ponujamo. Spoznavali smo se z osnovnimi pojmi, kot je »trenutek resnice«. Pomembnejša teoretična znanja so bila sklenjena tudi z vajami v praksi pred skupino ljudi. Spoznali smo se tudi z osnovami in različnimi načini prodaje, še posebej z osebnim pristopom, dotaknili pa smo se tudi telesne drže in mimike ter njene sporočilnosti.
V drugem sklopu delavnic smo se osredotočali na pravilno komunikacijo in pristop do kupcev na daljavo. V ospredju so bila predvsem osnovna načela iskanja in razumevanja interesov sponzorja ali donatorja po znanem AIDA sistemu (attention, interest, desire, action). Začeli smo s pisanjem sporočil v elektronski obliki, nadaljevali pa z razmišljanjem in pripravo strukturirane predstavitve svojih storitev. Nismo pozabili niti na telefonske pogovore, ki smo ga razčlenili na pomembne sklope: predstavitev, glavni razlog za klic in vprašanje. Vaja se je zaključila s konkretno pripravo telefonske skripte in tehniko reševanja ugovorov, s katerimi smo se vsi že srečevali. Pomembno je, da se zavedamo, da jih ne jemljemo osebno, saj se vsaka prodaja v večini začne z »NE«. Drugi sklop smo zaključili s predstavitvijo cene/donacije in tudi zaključkom prodaje. Kot je trener ugotovil, imajo organizacije v nevladnem sektorju tudi pogosto največje izzive prav pri pomanjkanju zdrave samohvale in prepričanosti v dobro ceno oziroma vrednost storitev.
Teme tretjega sklopa delavnic so si tematsko sledile iz drugega in sicer smo obnovili predstavitev cene. V nadaljevanju smo se pogovorili o glavnih vzrokih, zakaj stranke ali poslovni partnerji odhajajo in procesu iskanja novih strank. Ponovno smo se zatekli k introspekciji, natančneje opazovanju lastnih navad in kako lahko ta znanja uspešno uporabimo v procesu prodaje. Prav tako smo se dotaknili tudi organizacije lastnega dela in določitve dnevnih aktivnosti, kar je pomembno za lastno produktivnost. Pridobljena znanja smo uporabili v praksi, saj smo pripravili in tudi izvedli prodajni oziroma poslovni sestanek. Pripravili smo si strukturo ponudb, ki smo jih predstavili skupini in spoznali »diamantno strukturo« sestanka, potek in vrstni red, način spoznavanja najpomembnejših strank in poudarjali tudi pomembnost skrbi za ključne stranke, torej ohranjanje kontaktov. Slednje smo pokrili s pogovorom o pomembnosti mreženja. Tretjo in zadnjo delavnico smo v zaključku lepo zaokrožili s ponovnim pogovorom o psihologiji prodaje. Spoznali smo dominantne, rezervirane in socialne tipe kupcev, njihove značilnosti in vrednote in reakcije, ki jih primerno prilagodimo na tip kupca.
Sklopu treh delavnic je sledil še enourni individualni coaching s trenerjem, kar je še dodatno podkrepilo pridobljena znanja, poleg tega pa smo v tem času lahko razrešili vse ključne negotovosti in neznanja, za katere nismo imeli časa med samim treningom. Udeleženci smo v kratkem času zagotovo pridobili zelo širok spekter znanj in veliko količino informacij s področja trženja, kar bo prišlo v našem sektorju po načrtih organizatorjev še kako prav. Delavnice so bile še en čudovit primer, kako moramo biti nevladne organizacije iznajdljive in se z opazovanjem drugih sektorjev tudi marsikaj uspešno naučiti.